Asiakaspalautus

Hobbybox.fi -verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on aina 14 vuorokauden palautusoikeus. Kenkien ja vaatteiden palautus on ilmaista.
Muiden tuotteiden osalta palautuksen hinta on 5€.

Suurikokoisten ja yli 25 kg painavien tuotteiden palautuksen hinta on tapauskohtainen, riippuen palautuksesta aiheutuvista toimituskuluista.
Mikäli olet palauttamassa suurikokoista tai yli 25 kg painavaa tuotetta, otathan yhteyttä asiakaspalvelutiimiimme niin ohjeistamme palautuksen teossa.

Huomioithan, että hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä verkkokaupassa kunkin hygieniatuotteen tuotetiedoissa.

Asiakas vastaa palautuslähetyksen pakkaamisesta. Pakkaa siis palautuva tuote huolellisesti, jotta se ei vahingoitu kuljetuksen aikana.

Jos teet palautuksen ohjeiden vastaisesti, emme korvaa tuotteen mahdollista katoamista tai hajoamista kuljetuksen aikana.

Huom!
Jos sait rikkinäisen tai viallisen tuotteen, ota aina ensin yhteys asiakaspalveluumme lisäohjeiden saamiseksi.
https://www.hobbybox.fi/reklamaatiot


Näin teet palautuksen:

1. Tulosta palautuslomakkeemme TÄÄLTÄ.
Täytä palautuslomake huolellisesti vaadittujen tietojen osalta. Tilausnumeron löydät esimerkiksi tilausvahvistuksesta, jonka sait sähköpostiisi.
Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta tulostaa lomaketta, kirjoita vaaditut tiedot selkeällä käsialalla tyhjälle paperille.
Huom! Jos palautuksen mukana ei tule tietoa tilausnumerosta, veloitamme 14,90€ selvitysmaksun.


2. Pakkaa tuotteet
Pakkaa tuotteet huolellisesti. Huolehdi etteivät palautettavat tuotteet vaurioidu kuljetuksen aikana.
Huom! Ethän tee mitään merkintöjä tuotteiden alkuperäispakkauksiin (esim. kenkälaatikko).
Laita palautuslomake (tai käsin kirjoitettu lomake) pakkaukseen ja sulje paketti.


3. Vie paketti lähimpään Postin toimipisteeseen
Kerro kyseessä olevan asiakaspalautus Hobbybox.fi:lle.
Asiakaspalautustunnuksemme on 675015.


4. Ota talteen Postilta saamasi palautuskuitti
Tarvitsemme tätä, jos palautuksesi jostain syystä katoaa.


Emme tarjoa vaihtomahdollisuutta tuotteillemme

Mikäli haluat uuden tuotteen tai koon, voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupastamme, jolloin lähetämme sen sinulle välittömästi.
Palauta aiempi tuote tavalliseen tapaan meille, jolloin hyvitämme palautettavan tuotteen sen saapuessa varastollemme vähentäen hyvityksestä mahdolliset palautuskulut.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä

Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, jotta ne voidaan palauttaa myyntiin.
Tuote tulee palauttaa vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessaan.
Kaikki tuotteen mukana tulleet, tuotteeseen liittyvät laput ja ohjeet tulee olla mukana.
Tuote ei saa olla likainen, eikä siinä saa olla minkäänlaisia käytön jälkiä, esimerkiksi hiuksia, jotta se voidaan myydä uudelleen.

Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa palautamme tuotteen takaisin sinulle tai vähennämme tuotteelle/pakkaukselle aiheutuneen arvonalentuman hyvityksestä.

Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään. Tämä ei kuitenkaan koske hygieniatuotteita.

Paketin postitus

Sinun ei tarvitse kirjoittaa pakettiin erillisiä osoitetietoja.
Riittää, että viet paketin Postin postitoimipisteeseen ja kerrot kyseessä olevan asiakaspalautus Hobbyboxille ja asiakaspalautusnumeromme 675015.

Huomioithan, ettet saa teipata, kirjoittaa tai liimata mitään ylimääräistä alkuperäispakkaukseen (esim. kenkälaatikko)!

Säilytä palautuksesta saamasi kuitti siihen saakka, kunnes olet saanut joko Klarnalta tiedon tekemästämme hyvityksestä tai yhteydenoton asiakaspalvelutiimiltämme.

Huomioithan, että asiakas on aina vastuussa palautuslähetyksestä. Emme vastaa kadonneista paketeista, mikäli sitä ei voida todeta saapuneeksi varastollemme. (Autamme löytämään kadonneet paketit. Tätä varten tarvitsemme palautuksesta saadusta kuitista seurantanumeron.)

Palautukset pyritään käsittelemään 7 päivän kuluessa siitä, kun varastomme on vastaanottanut lähetyksen.

Kun palautuksesi on käsitelty

Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun, Klarna lähettää sinulle vahvistuksen sähköpostitse, että laskuusi on tehty muutos tai se on poistettu.

Mikäli olet jo maksanut tilauksesi, Klarna saattaa tiedustella pankkitilitietojasi sähköpostilomakkeella. Mikäli heillä on jo tili- tai korttitietosi, he palauttavat rahan automaattisesti sinulle, etkä tällöin saa heiltä mitään erillistä sähköpostia asiasta.

Noutamattomat ja vastaanottamatta jätetyt tilaukset

Mikäli et noutanut tai vastaanottanut tilausta ja se palautuu varastollemme, käsittelemme sen automaattisesti palautuksena ja vähennämme hyvityksestä palautuskulut sekä lisäksi käsittelykulut 10 €.

payments-logo
© 2022 Hobbybox.fi